Jak wręczać wizytówki cz. 2

Kwestią budzącą duże wątpliwości jest to, kiedy należy podać naszą wizytówkę. Większość osób robi to na koniec spotkania. Zwyczaj ten przyjął się już na tyle, że większość z nas nie dostrzega w nim nic złego. Nie jest to dużym nietaktem, jednak zgodnie z zasadami dobrego wychowania, osobom, które spotykamy po raz pierwszy, powinno się wręczać wizytówki na początku spotkania biznesowego.

Zachowanie takie jest też bardzo praktyczne z tego powodu, że wymieniając się wizytówkami już na początku spotkania, mamy możliwość zaznajomienia się z funkcjami pełnionymi przez osoby, które w spotkaniu uczestniczą, jeszcze zanim przejdziemy do rozmów będących przedmiotem spotkania, co może znacznie ułatwić prowadzenie ewentualnych negocjacji. Nieco inaczej wygląda sprawa, kiedy dokładnie wiemy, z kim będziemy rozmawiać podczas spotkania, bo na przykład nasze spotkanie zostało wcześniej ustalone przez sekretarkę. Wtedy dopuszcza się wręczenie wizytówki na końcu spotkania. Jest to niejako sposób na okazanie chęci podtrzymania kontaktów biznesowych.

Niezależnie od tego, czy wręczamy wizytówki na początku, czy na końcu spotkania, pamiętajmy o tym, by dać je wszystkim uczestnikom spotkania.

EDU-LIFT szkolenia www.centruminox.com

You may also like...